پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1391
بازدید : 152
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و فصل الخطاب تصمیم گیری‌های کلان، تنها مسیر اعتلای جمهوری اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب است.

خبرگزاری فارس: پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است

محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بی‌شک پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب و فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌های کلان، تنها مسیر اعتلای جمهوری اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب است که امیدوارم مجلس نهم نیز این مهم را به روشنی و جدیت در برنامه قرار دهد.

وی در مورد وظایف و برنامه‌های مجلس نهم افزود: مجلس نهم باید با تلاش برای روان سازی و به روز آوری قوانین و مقررات متناسب با اقتضائات زمان، بهینه سازی نظام مدیریتی و اداری، پیگیری قاطعانه مطالبات به حق مردم و نظارت دقیق بر عملکرد دولت با همراهی سایر قوا، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی متمرکز و معطوف کند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای کنونی کشور نیازمند تعامل، درایت و دیدگاه‌های مدبرانه است، ادامه داد: باید از چالش‌های بی هدف یا کم بهره، دوری جسته و اختلاف سلایق را در فضایی آرام، مبتنی بر منطق و استدلال و از مسیرهایی اثر بخش و متناسب با صرفه و صلاح مملکت به سرانجام رساند.

وی در مورد دغدغه‌های اصلی مردم زنجان و طارم در شرایط کنونی و راهکارهای توسعه استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در امکانات زیر بنایی، نزدیکی به پایتخت، کانون‌های جمعیتی و اقتصادی، مراکز دانشگاهی گسترده، برخورداری از اقلیم طبیعی و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، زیر ساخت‌های مطلوب به لحاظ حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی، مواهب خدادادی، معادن متنوع و غنی و ده‌ها مزیت دیگر باید این ظرفیت‌ها در کنار عوامل مدیریتی، ساز و کارهای حمایتی و تخصیص بودجه و منابع کافی، مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته و حرکت‌های توسعه‌ای، شتاب بیشتری یابد.

علیمردانی در مورد حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی باید در آماج چالش‌ها و مشکلات، محدودیت‌های نقدینگی و مواجهه با محصولات وارداتی به نحو شایسته‌ای مراقبت و حفاظت شوند.

وی افزود: باید برنامه‌های موثرتری برای توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، فرآوری زیتون و محصول سیر طارم و سایر محصولات کشاورزی با دیدگاه تولید محصولات صادراتی و ایجاد ارزش افزوده مضاعف، تمرکز بر توسعه ظرفیت‌های توریستی طارم زرخیز و مناطق زیبای زنجان، تدوین و پیگیری شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه پر شتاب زنجان و طارم پر افتخار، مستلزم جاری سازی تفکر، انسجام، همدلی و همسویی مسئولین و مجمع نمایندگان و برقراری تعاملات سازنده و موثر با وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و جلب حمایت مسئولین ملی است و طبیعتا، منتخب مردم در خانه ملت، می‌تواند نقش محوری و کلیدی در این زمینه، ایفا کند، اظهار داشت: حضور مدیران توانمند قوی، دلسوز و برخوردار از سلامت نفس در عرصه‌‌های تصمیم گیری و اجرایی مهم‌ترین نقش را در توسعه استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حمایت از تداوم فعالیت و یا انتخاب مدیران توانمند و کارآمد با تاکید بر قابلیت نخبگان و مدیران بومی، نظارت

اثربخش بر عملکرد دستگاه‌ها و پیگیری مجدانه مطالبات به حق مردم، الزام مدیران به پاسخگویی و گزارش دهی به افکار عمومی و ایجاد فضای تصمیم سازی برای معتمدین، متخصصین و خبرگان، شناساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های متخصصین استان برای مشارکت در عرصه‌های ملی، بهره‌گیری از توانمندی و قابلیت مدیران بومی و ایجاد شرایط مطلوب و در شان و منزلت برای متخصصین با رویکرد جلوگیری از خروج اقشار دانشگاهی از استان و بازگرداندن نخبگان بومی، بخشی از دیدگاه‌ها و رویکردها در این حوزه است. 

علیمردانی با اشاره به اینکه نماینده در هر زمانی در محضر پروردگار در حال آزمایش است و مردم نیز در حال قضاوت که نماینده منتخبشان چگونه در صحن علنی مجلس و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از حقوق آنان دفاع خواهد کرد، افزود: تلاش می‌کنم در راستای ایجاد هم افزایی با سایر همکاران و با تاکید بر همدلی و همسویی با مجموعه نمایندگان، پیگیری جدی مطالبات مردم از دولتمردان و تصمیم گیران را در اولویت برنامه‌ها قرار دهم.

وی با اشاره به عضویت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با دغدغه‌ها، مشکلات و چالش‌های سطح جامعه است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای تسریع در اجرای مصوبات سفرهای استانی، ایجاد بسترهای لازم در راستای افزایش سرمایه گذاری و بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از طرح‌های نیمه تمام شهرک های صنعتی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، پشتیبانی ویژه از تسریع در اجرای پروژه‌های کلیدی و تعیین تکلیف طرح‌های راکد یا نیمه راکد، با هدف کاهش نرخ بیکاری و توسعه استان از دیگر برنامه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می‌رود در انتخاب شهردار و تیم مدیریتی و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، توجه و دقت مضاعفی داشته باشند، ادامه داد: در این زمینه حرکت اخیر شورای اسلامی شهر زنجان در تغییر شهردار، قابل تقدیر و همسو با مطالبات منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و در ادامه امیدواریم شاهد تحقق مراحل نهایی انتخاب مدیری لایق و شایسته باشیم.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار مسئولین و خدمت گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمام همت و تلاش خود را صرف توسعه، آبادانی، افزایش سطح رفاه و آرامش، حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های اقشار جامعه کنیم.

 




:: برچسب‌ها: پیروی از ولایت تنها مسیر اعتلای کشور است ,



مطالب مرتبط با این پست
.